jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 1 Amsterdam - San Francisco

Na een korte nacht werden we door de vader van Bas op Schiphol afgezet. De verwachtte lange wachttijden bij douane vielen alles mee. Binnen een mum van tijd waren we er doorheen. Het langst hebben we in de rij gestaan bij Starbucks voor onze broodnodige cafeïne shots.

Daarna begon onze 11 uur durende vlucht. We kregen leuke verhalen te horen van en zowaar lekker vliegtuigvoedsel geserveerd door de vriendelijke cabin crew. We maakten kennis met een Koffie Ammehoela. Dat is koffie met een op Bailey's lijkende likeur erin.

Na de lange vlucht kwamen we met een houten kont en mogelijk trombose aan op SFO. We moesten direct in de rij voor een kruisverhoor door een doortastende immigrations officer. Na het scannen van bepaalde lichaamsdelen mochten we door. Althans Bas wel. Jordi zijn koffer werd helemaal uitgeplozen door een andere douanier en konden we 1,5u na landing eindelijk het vliegveld verlaten.

De illegale(?) taxi die ons naar het hotel bracht, liet ons alvast een glimp van San Francisco zien. Na het inchecken gingen we de buurt verkennen, op zoek naar een fietsverhuur. We leken wel terechtgekomen in GTA San Andreas! Er lagen her en der junks op de stoep op een kartonnetje, of je werd erdoor aangesproken, gevolgd door een tandeloze glimlach.

We sprongen gauw op een typische San Franciscaanse kabeltram, om Fisherman's Wharf te gaan verkennen. Deze trams worden overigens bestuurd door hilarische machinisten! Fisherman's Wharf was een grote attractie. Je zag gevangeniseiland Alcatraz liggen, maar ook tientallen zeeleeuwen, die elkaar van de vlonders afduwden. Dit tot groot vermaak van de overwegend Aziatische toeschouwers.

Hierna liepen we naar Lombard Street, ook wel bekend als de scheefste straat ter wereld. De auto's passeerden hier met een slakkengangetje door de nauwe haarspeldbochten van de supersteile helling. We hadden deze straat beklommen en bemerkten dat we al 24 uur wakker waren. En dat voelden we! Dus pakten we weer de kabeltram richting ons hotel. Na een drankje in de lokale mall gingen we terug naar het hotel voor een welverdiende nachtrust!

P.t.haverkamp@gmail.com

Hallo Jordi en Bas
leuk om jullie verhaal te lezen en foto's te zien.
Het was wel een vermoeiende reis en dubbele dag zo te lezen, maar wel spannend.
Waarom zou de koffer van Jordi eruit gehaald zijn. Steekproef of uiterlijk?
Wij kijken uit naar jullie volgend verhaal.