jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 2 San Francisco

Vandaag nog steeds in San Francisco. We hadden het getroffen; het was met 40 gr. de warmste dag van het jaar. Ideaal om een fiets te huren en de stad te verkennen. Om er echter niet te veel uit te zien als toeristen hebben we er toch maar voor gekozen om ons rond te laten rijden. In een 'hop on hop off bus' zijn we langs verschillende highlights gekomen, zoals Chinatown, de Fishermans Wharf, Golden Gate Park en uiteraard ook de Golden Gate Bridge. Ook wist de buschauffeur ons veel te vertellen waar allerlei topfilms als Sister Act 2 opgenomen zijn.

Vervolgens was het tijd voor een bezoekje aan Alcatraz, de strengst beveiligde gevangenis van de VS. Deze ligt midden op een eilandje in de baai van San Francisco, vandaar dat je hier met de boot heen moet. De audiotoer was leuk om te doen, je hoorde hierin ook de originele stemmen van de gevangenen en de bewakers. Het eiland was momenteel overvallen door honderden vervelende meeuwen die alles onderpoepten en waar weer heel veel vliegen op af kwamen. Ook genoeg dieren gezien dus.

Na deze intensieve excursies was het natuurlijk belangrijk genoeg calorieën binnen te krijgen. In het Hard Rock Café hebben we letterlijk ons buikje rondgegeten. Buiten stond een Aziaat populaire liedjes te spelen op een panfluit, dat pikten we ook maar even mooi mee.

Om de avond af te sluiten hebben we nog een drankje gedaan bij een Indisch café/restaurant, Bas kreeg hier nog een compliment dat hij op de (Indische) neef van een van de serveersters leek. Het leek ons tijd om maar weer terug te gaan richting het hotel.

P. Haverkamp

Wat een leuke ervaringen hebben jullie weer meegemaakt.Alcatraz lijkt ons
Indrukwekkend als je nadenkt dat er echt gevangenen gezeten hebben en ontsnapt zijn.Wie van jullie had er weer wat uitgehaald omdat je in die cel moest blijven?
Tot volgend bericht.