jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 3 San Francisco - Yosemite NP

Vanochtend hebben we na een stevig ontbijt bij Denny's de huurauto opgehaald. We stonden bij het verhuurkantoor weer even in de rij en toen we eindelijk aan de beurt waren, vertelde de baliemedewerker al rochelend dat we nog eens een half uur op onze SUV moesten wachten, of direct een minivan konden meenemen. Aangezien we geen soccermoms zijn, hebben we gekozen om op de SUV te wachten.

Amerikanen hebben, zo is onze ervaring, de neiging om de wachttijd voor bepaalde dingen behoorlijk te overdrijven. 5 minuten wachten op een tafeltje bij Denny's was uiteindelijk nog geen minuut. Een kwartier wachttijd bij het restaurant van ons hotel vandaag, ook gereduceerd tot 1 minuut. En zo ook het half uur wachten op onze auto: nog geen 5 minuten.

Volgens de website van Alamo zouden we een Nissan Rogue "or equal" meekrijgen. We kregen echter de sleutels van een Jeep Cherokee in ons handen gedrukt! Blij als een kind reden we het oer-Amerikaanse voertuig de parkeergarage uit. We konden nog net voorkomen dat er een junk op onze motorkap belandde. Snel onze koffers ingeladen en de roadtrip kon beginnen!

We kwamen redelijk vlot de stad uit en het landschap veranderde een aantal keer volledig binnen een paar uur rijden. Toen we in de buurt kwamen van Yosemite park veranderde de rechte snelweg in kronkelende bosweggetjes, die ons langs indrukwekkende rotspartijen en ruige rivierbeddingen voerde. Een klein half uur voor ons hotel werden we echter staande gehouden door de lokale law enforcement...

Er was een bosbrand op onze route en daardoor was de weg afgesloten. We werden verzocht om om te draaien en een kleine detour te nemen van zo'n 80 mile! Dat was bepaald geen straf, gezien het schitterende landschap, alleen kroop de benzinemeter gevaarlijk dicht naar het rood...

Een paar vriendelijke wandelaars wezen ons op een pompstation, niet ver van waar we waren. Met een volle tank en vol goede moed reden we verder. Onderweg stopten we nog om van een bijzonder uitzicht te genieten. In de schemering reden we naar ons hotel. Naarmate het donkerder werd, werd de weg bochtiger en uiteindelijk kwamen we aan bij onze bestemming.

Het ruim 100 jaar oude hotel, bestaande uit verschillende gebouwen en bijgebouwen straalt een bijzondere sfeer uit. Deze wordt nog een versterkt door de markante personeelsleden, die zo uit een film lijken te komen. Relaxend op de veranda en met nog 1 streepje WiFi sluiten we hier een enerverende dag af en gaan we van onze nachtrust genieten.

Panne

Klinkt als een apart hotel, ook al driewielertjes en schrijvers gespot? ;) leuk om jullie verslagen te lezen, volgens mij hebben jullie al best wat moois gezien! Veel plezier nog!

Yvonne en Ad

Heej reizigers. Zo te lezen is het een hele leuke en interessante reis. Leuke belevenissen en ervaringen. Mooie foto,s.
We gaan jullie de hele reis volgen.

Piet en Tonny

Wat een avonturen maken jullie mee zeg! Ook verontwaardiging. En vooral indrukwekkende natuur . Spannende en lachwekkende momenten. Dat is pas genieten.