jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 5 Yosemite - Mammoth Lakes

Vanochtend kwam onze Australische buurman informeren of zijn wijn wellicht verkeerd was gevallenbij ons. Hij hoorde namelijk midden in de nacht iemand zo erg overgeven dat hij er wakker van werd. Zijn bezorgdheid was onterecht, want na een goede nachtrust werden we fris als een hoentje wakker.

Dat was maar goed ook, want we hadden een schitterende rit voor de boeg! Op ons lijstje stond nog het bezichtigen van de welbekende Sequoia bomen. Deze woudreuzen zijn op verschillende plekken te vinden, waaronder vlakbij ons hotel. Echter gooiden de bosbranden aldaar roet in het eten. En op onze auto.

Gelukkig liggen er op de route van ons hotel naar Mammoth Lakesnog 2 plekken om deze bomen te bekijken. We kozen een van deze locaties uit en vertrokken richting Tuolumne Grove.

Na het parkeren van de auto daalden we af, de vallei in. Onderweg spotten we nog een jong beertje! Na een fikse wandeling bergaf kwamen we aan bij de bomen. Er stonden er nog een stuk of 5 fier overeind en er lagen nog een aantal omgevallen exemplaren. Ook stond er een dode reuzeboom, waar een doorgang uit was gehakt. We liepen door deze doorgang en we kropen in een van de omgevallen (holle) exemplaren.

De steile klim op de terugweg van ruim een mijl was voor onze sportieve lichamen uiteraard geen enkel probleem. Zonder enige moeite bereikten we de parking.

We vervolgden onze rit over de Tioga Pass. Ons reisbureau ontleent haar naamaan deze route, dus de verwachtingen waren hooggespannen. En deze werden ruimschoots waargemaakt!

Dankzij de hoogteverschillen veranderde de omgeving van bosrijk naar rotsachtig en uiteindelijk naar besneeuwde bergtoppen! Na elke bocht hadden we een ander uitzicht en als we wilden konden we iedere minuut een volledige fotosessie van het landschap maken.

Nog nagenietend van het overweldigende natuurschoon kwamen we aan bij ons hotel. Dit hotel maakt deel uit van een complex van meerdere gebouwen, winkels, apres-ski hut en zelfs een stoeltjeslift en kabelbaan, vooral gericht op wintersport. In het Oostenrijks aandoend dorpje genoten we van een bierproeverij, lekker eten en het zoveelste schitterende uitzicht.

Terug bij het hotel nemen we nog een slaapmutsje en kijken we alvast vooruit naar de komende dag: Death Valley en Las Vegas!

Yvonne en Ad

Hoi Jordi en Bas
Jullie genieten echt wel daar en je verzorgen de inwendige mens ook goed!
Gelukkig zijn er REUZE bomen daar voor als er beren op jullie pad komen,maar met jullie conditie zijn jullie die toch te snel af!
Houdoe en de groeten,Ad en Yvonne.

Piet en Tonny

Viva las Vegas boys ! Op de video is te zien how amazing en incredible Las Vegas is . Waauw ! Het zal wel een andere ervaring zijn als de dag voorheen . Tot volgend bericht.