jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 8 Las Vegas - Zion NP

Het was afgelopen nacht weer lang gezellig, echter hadden we er niet aan gedacht dat we om 11u 's morgens alweer uitgecheckt moesten zijn. De schoonmaakster riep ons wakker met een vriendelijk maar dwingend "Housekeeping! Housekeeping!!" (zoals al het bedienend personeel met een Mexicaans accent) dus gelukkig waren we nog op tijd. Onze sportieve lichamen hadden uiteraard alle alcohol al verwerkt, dus we stapten de auto in richting het nationaal park Zion. Eerst nog even een ontbijtje in geheel Amerikaanse stijl bij de Mac en we konden gaan. Gelukkig stond er vandaag een relatief korte rit op het programma.

Onderweg veranderde het landschap weer een aantal keer, de bergen werden rood i.p.v. grijs en hier en daar was steeds meer groen te zien. De route tussen deze bergen door was ook weer erg indrukwekkend.

Na het inchecken bij onze lodge in Springdale zijn we gelijk maar het nationaal park Zion ingegaan. In het hoogseizoen is deze alleen met een shuttlebus te betreden. We reden mee tot het eindpunt Temple of Sinawa waar je een 'riverside walk' kunt doen. Via een pad langs een kronkelend riviertje loop je hier tussen de bergen door. Het beeld leek hier zo van een schilderij te komen. Aangezien het al later op de avond was en inmiddels ook behoorlijk donker zijn we weer met de bus terug gegaan.

Onderweg nog een kruik met lokaal bier gekocht om de avond toch maar weer met alcohol af te sluiten op het terras van onze lodge.