jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 9 Zion NP - Bryce Canyon NP

Gisteren hebben we vanwege het vroege vallen van de avond maar een deel van Zion NP kunnen bezichtigen. Daarom besloten we tijdig richting onze volgende bestemming, Bryce Canyon NP te vertrekken. Maar niet voordat we een stevig ontbijt hadden genuttigd bij Oscar. Ook hier kregen we te maken met het fenomeen "je heb je drank al half op, je wil vast wel een refill". Dan wordt je halfvolle beker/glas zonder enige melding meegenomen door de ober en komt hij even later terug met een bijgevuld exemplaar. Na het lekkere eten vertrokken we weer in onze Jeep.

Gelukkig ging de route naar Bryce dwars door Zion. Hierdoor konden we alsnog genieten van het bijzondere natuurschoon aldaar. Ook zagen we recht voor onze auto wat bokjes de weg oversteken. Na een tussenstuk van wat saaier landschap, zagen we al snel de kenmerkende rode rotsen met contrasterend groen gewas van Bryce Canyon opdoemen.

Na de relatief korte, maar mooie rit kwamen we aan bij ons motel. Om een of andere reden begon onze wagen daar recht voor de deur als een gek te toeteren! We wisten niet wat er aan de hand was en het openen en sluiten van de deuren met de afstandbediening hielp niet. Toen zag Bas een "panic button" op de afstandsbediening. Omdat hij redelijk in paniek raakte van de herrie, drukte hij hier op, waarop t prompt stil werd. Waarschijnlijk had een van ons bij het uitstappen die knopje per ongeluk ingedrukt...

Nadat we onze spullen in de kamer hadden gedropt, reden we naar Bryce. Aan het eind van de scenic route dwars door het park, stapten we voor het eerst uit om een bijzonder indrukwekkend uitzicht te aanschouwen. De grillige rotsformaties en het zonlicht zorgden voor prachtige plaatjes. We daalden de scenic route verder af richting het begin, waarbij we bij enkele uitkijkpunten stopten. Het ene uitzicht was nog mooier dan het andere. Er was ook een tamme kraai die gewillig voor de fotograferende toeristen poseerde. Ander wildlife dat we spotten waren herten, eekhoorns, blauwe vogeltjes en een grote roofvogel.

Al dat natuurgeweld maakt ons hongerig, dus aten we pizza in n pizzeria midden in het park. Terug bij ons motel besloten we traditiegetrouw de avond af te sluiten met een lokaal biertje. Morgen staat ons weer een bijzondere dag te wachten met een excursie in Antelope Canyon, waar we ondanks de naam toch te voet doorheen moeten.

Ad en Yvonne

Hoi vakantievierders
Zo leer je niet alleen de omgeving kennen,maar ook jullie auto,zit blijkbaar ook een alarm op.
Goeie reis en geniet ze verder. Gr. Ad en Yvonne.