jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 10 Bryce Canyon NP - Page

We moesten vandaag vroeg vertrekken richting Page, aangezien we 's ochtends een Antelope Canyon excursie hadden gepland. We zijn dus gisteren maar een keer niet tot diep in de nacht doorgegaan, alhoewel dat voor onze sportieve lichamen uiteraard ook weer geen probleem had geweest.

Echter hadden we beiden vrijwel geen oog dichtgedaan 's nachts, aangezien de muren van hout waren met een klein laagje stuc erop. Je kon het dus al duidelijk horen als de buurman een scheet liet, laat staan wanneer er weer een lawaaierige airco aansloeg midden in de nacht of er iemand met z'n koffers voorbij kwam. Behoorlijk vermoeid zijn we toch maar de auto ingestapt.

Na een rit van een kleine 3 uur kwamen we aan bij ons hotel, snel een ontbijtje gedaan en toen richting de excursie. We hadden vooraf al een Lower Antelope Canyon tour geboekt, welke door ondergrondse rotsspleten gaat. Echter was het al de hele ochtend aan het regenen, dus we vreesden het ergste. Aangekomen bleek ons voorgevoel juist te zijn; er stond een grote poort waarop aangegeven was dat er geen excursies mogelijk waren wegens wateroverlast. Ook een belletje van ons mocht niet baten, de hele dag was er geen tour mogelijk. In het verleden zijn er al eens veel mensen verdronken na een onweersbui dus ze zijn hier waarschijnlijk extra alert op.

Toen we het terrein afreden kwamen we langs de Upper Antelope Canyon Tour, praktisch dezelfde excursie maar dan door bovengrondse rotsspleten. We besloten een poging te wagen en konden gelukkig hier begin van de middag al aanschuiven. Door een stel Navajo indianen werden we met jeeps naar de kloof gebracht, een ritje op heel hobbelig onverhard terrein. Iedereen moest behoorlijk moeite doen z'n eten binnen te houden. Het bleek echter de rit wel waard, zodra je binnenstapt kom je in een wereld terecht tussen glooiende zandstenen wanden. Deze krijgen ook nog eens prachtige kleuren als de zon hier op schijnt. Waar het vanmorgen tegen zat hadden we nu geluk. Toen we aankwamen begon de zon weer volop te schijnen en hadden we het ideale zicht. We hebben bij elkaar honderden foto's gemaakt, wat nog even gaat duren om de mooiste te selecteren. Daarnaast hadden we een indiaans vrouwtje als gids die ons hielp waar de mooie plekken waren om een foto te maken en wilde ze ons graag heel veel op de foto zetten. Dit was vast heel goed bedoeld, maar kwam soms wat opdringerig over, geen fooi dus.

Na de excursie hebben we maar even een rustmomentje ingelast. Aangezien het alweer goed op begon te warmen met de volle zon op onze kop zijn we aan het zwembad van ons hotel gaan liggen bakken.

Omdat we van al dat liggen aan het zwembad honger kregen hebben we weer een leuk lokaal tentje opgezocht. We kwamen uit bij Big John's Texas BBQ, een grillrestaurant vol met hillbillies en live country muziek. Bas had zelfs nog sjans met de serveerster, die waarschijnlijk blij was eens wat normale mensen te zien tussen al die locals. We zitten namelijk midden in een mormoons dorp, waarbij je er niet van op moet kijken als mensen wat tanden missen.

Teruggekomen zijn we aan de bar van ons hotel gaan hangen. Na een slok bier moesten we beiden ineens heel nodig naar de WC, het schijnt dat het momenteel in Florida flink tekeer gaat maar in onze badkamer was het ook even een rampgebied. We hebben achteraf onze twijfels over de kwaliteit van het eten van Big John. Morgen wederom vroeg weer op pad aangezien we een tour in Monument Valley hebben gepland.

Piet en Tonny

Hallo Bas en Jordi
Ondanks het tegenvallen van de trip in de lower Antelope is het toch ruimschoots
goed gemaakt met de upper tour. Machtig om te zien zo met die kleuren en glooiingen. Dan bij Big John die muziek maakt het wel heel gezellig. Behalve het eten waarschijnlijk maar hopelijk is dat weer opgelost.
Wij volgen jullie spannende excursies tot de volgende keer.