jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 11 Page - Monument Valley

Vanmorgen reden we binnen 2 uur van Page naar Monument Valley. Daar stond een excursie door Navajo gebied op het programma. In Monument Valley staan een aantal eenzame massieve rotsen in een verder vrij plat landschap, Buttes genaamd. Hierdoor krijg je grappige namen als Elephant Butte en Camel Butte.

Na het inschrijven werden we opgepikt met de truck van Navajo "Okidoki" Henry, die zelf in het gebied is opgegroeid. Henry vertelde vol enthousiasme welke (western) films er zijn opgenomen in het gebied. Ook heeft Metallica een videoclip opgenomen bovenop een van de Buttes. Tijdens zijn verhaal gooit Henry er regelmatig een Okidoki! in, of een Yeehaw! als we over een bult in het zandpad rijden en zowat loskomen van onze bankjes.

Op een aantal punten stopten we en kregen we de kans om schitterende plaatjes te schieten en lelijke kraaltjes te kopen van locals. Overigens was de gehele rit van 2,5 uur prachtig en indrukwekkend!

Teruggekomen bij ons hotel sorteerden we de mooiste foto's en gingen om boodschappen bij de Indiaanse supermarkt. Daar was, net als in alle restaurants in de wijde omtrek, geen alcohol te verkrijgen vanwege de Navajo wetgeving. Omdat we even geen fastfood wilden eten, besloten we te dineren in ons hotel. Dat was niet zo'n succes. Taaie burger die voor Angus steak moest doorgaan en een poging tot schnitzel werden ons voorgeschoteld. De trage en ongeïnteresseerde bediening hielpen ook niet mee aan een plezierige ervaring.

We trokken ons terug op de hotelkamer, waar we gelukkig nog n voorraadje snacks hadden liggen. Nu maar hopen dat die helikopter waarmee we morgen over de Grand Canyon gaan vliegen nog op wil stijgen...