jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 12 Monument Valley - Grand Canyon NP

Vanochtend 3 uur in de auto gezeten richting het nationaal park Grand Canyon. Om de dag maar gelijk goed te beginnen hebben we een helikoptervlucht gedaan.

Na eerst de veiligheidsinstructies gevolgd te hebben moesten we nog even wachten in een boarding hall. Het zat hier vol met zenuwachtige ijsberende mensen die ieder moment geroepen konden worden om mee te mogen. Na een half uurtje kregen wij het sein (van iemand waarvan z'n gerimpelde achterhoofd ook op een gezicht leek) dat we in mochten stappen.

Het was rustig en zonnig weer met hier en daar een wolkje, prima omstandigheden voor een goede vlucht. Eenmaal aangekomen boven de Grand Canyon voelde Bas iets schuiven, de deur ging ineens een stuk open! Het was ook nog eens niet te doen deze tijdens het vliegen nog te sluiten. De piloot zei dat het geen probleem was, aangezien we toch met een klein riempje vastzaten. Het gaf de vlucht wel een hele andere ervaring dan vooraf bedoeld was. Gelukkig kwamen we nog ín de helikopter weer aan op de grond!

Betreft het uitzicht: Het was erg mooi om deze diepe kloof met verschillende kleuren rotsen te zien. We vlogen hier met de helikopter tussendoor, wat een spectaculair beeld gaf. De Grand Canyon wordt niet voor niets beschouwd als een van de grootste natuurlijke wereldwonderen, net achter Ivo Niehe uiteraard.

Eenmaal geland moesten we even bijkomen van de adrenalinekick, maar besloten we al snel de Grand Canyon ook vanaf de grond te gaan verkennen. Met een shuttlebus (wederom gratis, goed geregeld in Amerika!) werden we langs verschillende viewpoints gebracht. Aangezien we verschillende keren uitstapten hadden we ook meerdere chauffeurs. Eentje had duidelijk z'n lolbroek aan met de hele tijd flauwe grapjes en vond het ook leuk om bij het wegrijden van iedere halte "giddy up!" te roepen. De eerste keer was dit grappig, na een keer of 5 iets minder en wilden we met onze camera's naar zijn hoofd gooien. Het uitzicht was overigens ook vanaf de grond indrukwekkend.

's Avond zijn we naar de sportbar van ons enorme hotel gegaan. Het eten was simpel maar goed, de bierkeuze was echter zeer ruim. We konden ons niet inhouden heel de bierkaart te proberen, wat resulteerde in een aardige rekening. Maar gezellig was het zeker! Gezien het een sportbar was werd er ook sport uitgezonden. Al de Amerikaanse bezoekers gingen uit hun dak bij een American football wedstrijd waarbij je 99% van de tijd naar pauze zit te kijken, onbegrijpelijke sport. Gelukkig werden er ook nog leuke videoclips gedraaid.

Terugkijkend op een geslaagde dag zijn we weer naar onze hotelkamer gegaan. Morgen naar het snikhete Lake Havasu waarbij we een groot stuk Route 66 gaan meepakken.

Ad en Yvonne

Hoi Jordi en Bas
Dat was me het helikoptervluchtje wel!! Gelukkig konden jullie er avonds nog een biertje op drinken. Gr. Ad en Yvonne

Piet en Tonny

Hay pioniers
Gelukkig zat het weer mee,en kon de helikoptervlucht doorgaan . En konden jullie mooie films en foto's maken. Voor Bas wel extra spannend met die open deur. Gelukkig zat hij nog met een riem vast en kon er niets gebeuren. Wij zijn straks benieuwd naar al jullie foto's en verheugen ons op jullie volgend verhaal.

pipi

Hé mannekes! Alweer over de helft van jullie mooie reis, gaat hard.. Hier genieten we in ieder geval iedere dag lichtelijk jaloers met z'n allen van jullie leuke verslagen, echt een gruwelijke reis zeg! Al zal het voor jullie waarschijnlijk nog wel iets sneller voorbij vliegen.. Heel veel plezier met de resterende 2e en welverdiende 3e helften tijdens jullie trip! Proost!