jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 16 San Diego - Los Angeles

Na een stevig ontbijtje bij IHOP (The International House Of Pancakes) zijn we vertrokken richting LA. Qua afstand geen verre reis, maar vanwege de drukte in deze chaotische stad ging er toch nog best wat tijd inzitten.

Om de rit wat leuker te maken zijn we een stuk over de Highway 1 gereden, deze loopt grotendeels langs de westelijke kust van de USA. Onderweg zijn er verschillende strandjes te zien, we stopten bij Huntington Beach. Deze strandplaats wordt ook wel Surf City genoemd. Je kunt hier een lange pier oplopen waar je prima zicht op al deze surfers hebt. Het viel ons vooral op dat iedereen maar wat op z'n plankje lag te dobberen, mogelijk bij gebrek aan de perfecte golf. Van het kijken naar deze lamme surfers kregen we dorst, dus we hebben in een nabijgelegen strandtent nog maar een drankje gedaan en daarna de route vervolgd naar ons hotel.

Een bezoek aan LA is niet compleet zonder langs te gaan bij The Walk of Fame aan de Hollywood Boulevard. Hier zijn meer dan 2500 sterren in het trottoir te zien van allerlei beroemdheden. Zelfs voor Donald Trump was een plaatsje. Ook liepen er mensen verkleed als filmkarakters en is er het Chinese Theatre waar bekendheden hun hand en/of voetafdruk achter hebben gelaten. Het was wel geinig om even te zien, maar binnen een klein uurtje ben je er wel doorheen. Jordi wist ternauwernood te ontsnappen uit de handen van King Kong en we gingen er dus maar snel vandoor.

We kregen weer honger dus gingen langs bij The Rainbow Bar, een tent met een grote rockgeschiedenis. In het verleden hebben artiesten als Alice Cooper, Guns N' Roses, John Lennon, Neil Diamond en Elvis Presley hier regelmatig gezeten, wat je ook kunt aan de foto's en awards op de muren. In de laatste periode van zijn leven zat Motörhead frontman Lemmy hier zelfs dagelijks. Als eerbetoon is het terras buiten vernoemd naar 'Lemmy's Lounge'. We kregen een belachelijke hoeveelheid eten waarvan de helft nog niet eens op ging. Schijnbaar zijn we nog niet helemaal goed aangepast aan de Amerikaanse standaard. Overigens smaakte het wel erg goed en hebben we zelfs iets van groenten op.

Om een mooi beeld van de stad te krijgen reden we langs het Griffith-observatorium, een sterrenwacht bovenop de berg Hollywood. Naast het observatorium en planetarium heb je hier gezien de hoge ligging ook een mooi zicht op de skyline van de stad. Het was mooi al de lichtjes te zien, maar ook weer niet erg indrukwekkend aangezien er weinig wolkenkrabbers staan. We zijn vervolgens maar weer richting ons hotel gegaan, morgen een dagje Universal Studio's op het schema.

Ad en Yvonne

Hoi Jordi en Bas
Wanneer krijgen we eens iets van jullie sportieve kant te zien?
De strandvolleybalvelden waren maar akelig leeg,dus dat was jullie kans,fietstocht hebben jullie ook al overgeslagen,maar...jullie hebben nog een paar dagen,dus we blijven hoop houden...!
Gr. Ad en Yvonne.