jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 17 Los Angeles

Vandaag stond Universal Studios op het programma. We vertrokken op tijd, zodat we ons met openingstijd al aan de poort van het park konden melden. We hadden Front of the Line tickets, dus konden we lekker langs de wachtrijen wandelen. Dat kwam goed uit, want het was behoorlijk druk in het park.

We bezochten verschillende rides en shows, allemaal gebaseerd op films van Universal Studios. Er was een volledig Harry Potter dorp gebouwd, inclusief het kasteel Hogwarts. Er was in het hele park super veel aandacht besteed aan details. Zelfs de wachtrij is daar de moeite waard. Daarom hebben we voor de eerste keer in de Harry Potter bezemvliegattractie onze Front of the Line Pass niet gebruikt.

Ook Springfield, bekend van The Simpsons, was helemaal nagebouwd. We namen daar een koffie met een donut die behoorlijk aan de maat was. Na een educatieve show over special effects, bezochten we de Jurassic Park ride, waar we helemaal doorweekt uitkwamen. Daarna in The Mummy - The Ride en de Transformers attractie, werden we getrakteerd op nog meer watereffecten.

Enigszins opgedroogd sloten we aan bij de Studio Tour, een kijkje achter de schermen op de filmset. Ook dit was heel leerzaam en we reden door sets van bekende films. Maar we werden weer niet gespaard van een nat pak. Een dino in de bosjes op de Jurassic Park filmset spoot ons nat, toen we langs de set van Jaws reden dook er ineens een haai op, met het nodige gespetter en we strandden in een Mexicaans dorp dat prompt overstroomde!

Gelukkig was het lekker zonnig en droogden we redelijk snel weer op. Het was tijd voor een andere show, gebaseerd op de film Waterworld. En ja, we voelden bij de titel al nattigheid... We gingen netjes buiten de zogenaamde Soak Zone zitten, om een nieuw nat pak te vermijden. Echter dachten de stuurmannen daar anders over en door een flinke golf, veroorzaakt door een grijnzende stuntman op een jetski, zaten we weer te druipen. Nat tot op de naad deden we nog een aantal attracties en na een tweede keer in de Harry Potter attractie was het welletjes en reden we terug naar ons motel.

We sloten de avond af met een lekker stukje Chinees van de Panda Express.