jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 18 Los Angeles - Pismo Beach

Gezien gisteren best een vermoeiende dag was bleven we vanmorgen een uurtje langer liggen. Na het ontbijt hebben we de reis hervat richting Pismo Beach.

We zijn als eerste weer richting de kust gereden over de Route 66 om vanaf de Highway 1 verder te gaan naar het noorden. Het eerste strand dat we tegenkwamen was die van Santa Monica, een populair strand dat ook vaak gebruikt wordt voor filmopnames zoals Baywatch. Dit punt is tevens ook het eindpunt van Route 66, hier bevindt zich een pier met een kermis en verschillende slechte muzikanten. Onopvallend mengden wij ons met onze sportieve lichamen tussen het publiek op 'muscle beach'. Na 3 series van 50 pull ups aan de rekstok hielden we het voor gezien en dronken we een pilsje bij Big Dean's Ocean Café.

Daarna reden we o.a. langs Malibu Beach, de woonplaats van de meeste Hollywood sterren, net iets buiten het centrum. In de meeste gevallen zag je vanaf de weg echter alleen maar een poort staan. Iets verder aan de kust lag Santa Barbara, ook met een pier vol met eettenten. Jordi dacht hier een stukje taart te bestellen maar kreeg vervolgens een hele, al werd het allemaal vakkundig naar binnen gewerkt.

Een paar uur later kwamen we aan in Pismo Beach, ook wel 'Clam Capital' (mosselhoofdstad) genoemd. We hadden een prachtig hotel met uitzicht op de oceaan. Bas wilde graag deze beruchte mossels eens proeven dus we gingen eten bij Cracked Crab. Bas nam een emmer met mossels en krab, Jordi een kreeft. We moeten eerlijk zeggen dat dit de hoge prijs niet helemaal waard was. Ook kreeg Bas nog per ongeluk een stuk krab naar z'n hoofd geslingerd van de buurvrouw die moeite had door de schaal heen te komen. Maar verder was het wel een gezellige tent.

Om de avond af te sluiten zijn we langs Harry's Night Club gegaan. Er speelde een band classic rock en ook wat modernere nummers. De (met name hippie)oudjes gingen los op de vloer. Wij keken met een pilsje in de hand naar dit vermakelijke tafereel.

PIet en Tonny

Hallo Bas en Jordi
Zo te zien kunnen jullie altijd nog die acteur van Baywatch vervangen gezien jullie vele Pull ups en hardloop trainingen. Je moet natuurlijk geen hele taart opeten.
Het eten blijkt ook een gevaarlijke bezigheid gezien rondvliegende krabben.
Verder is het daar wel vol te houden zo te zien.
Wij amuseren ons met jullie belevenissen.
Tot volgende keer.