jordienbasindeusa.reismee.nl

Dag 19 Pismo Beach - Monterey

Vanmorgen werden we wakker met een van de mooiste uitzichten van deze vakantie. Vanuit onze kamer hadden we namelijk zicht op de Pacific Ocean! Heel lang konden we er echter niet van genieten, want we moesten door naar Monterey.

De koelbox werd (handmatig) gevuld met ijs en we konden weer op pad. Deze ochtend was het aan In-N-Out Burger de eer om te schitteren in onze Nationale Burger Test. De uitslag vindt u later terug op deze website.

We vervolgden onze vrij saaie weg (de kustweg was deels afgesloten wegens modderstromen een aantal maanden eerder) naar Point Lobos. Dit gebied staat bekend om zijn vele vogels. Die waren er echter niet, dus moesten we genoegen nemen met een hagedis, een zeehond en twee wilde duikers. We reden door naar de beroemde 17 Mile Drive. Tussen de golfbanen en de oceaan was het mooi rijden. We waren echter al behoorlijk verwend met bijzondere en extreme landschappen deze reis, zodat de route niet erg veel indruk op ons maakte.

We checkten in in ons hotel, om even bij te komen. Bas werd daar bijna onthoofd door de plafondventilator, die al op volle toeren draaide.

Nadat we waren bijgekomen gingen we, als gewoonlijk, de plaatselijke bezienswaardigheden bewonderen. In dit geval was dat een pier met allerlei visrestaurants en souvenirwinkeltjes. Na 5 minuten hadden we het wel gezien en schoven aan bij de plaatselijke Italiaan. Na deze maaltijd reden we terug naar het hotel om de avond af te sluiten met een drankje in de Fireplace Lounge.

Morgen staat een walvisspotexcursie op het programma.